V imenu Očeta, Očeta in Očeta




Kristjani trdijo, da je njihova vera monoteistična, v resnici pa gre za iz judovstva odcepljeno sekto, ki je za razvojno stopnjo nižje (animizem- > politeizem- > monoteizem) od t.i. sodobnih religij. Krščanstvo je prav po zaslugi bogov Jahveja, Jezusa, Svetega Duha in še koga (Marije matere božje npr. in pa cele vojske priprošnikov), povsem enakovredno recimo starogrškemu verovanju v zbirko mitoloških bitij tedanjega Olimpa.


Trije v četrtem?

Kakšni so odgovori na naslednja vprašanja?

Je Oče bitje?Je Oče oseba?Je Oče bog?
Je Sin bitje?Je Sin oseba?Je Sin bog?
Je Sveti Duh bitje?Je Sveti Duh oseba?Je Sveti Duh bog?
Je Sveta Trojica bitje?      Je Sveta Trojica oseba?      Je Sveta Trojica bog?      



(KKC-Kompendij)
34. Kateri so najstarejši veroizpovedni obrazci?

Najstarejši »simboli vere« so krstne veroizpovedi. Ker krščujemo »v imenu Očeta in Sina in Svetega Duha« (Mt 28, 29), so tam izpovedane verske resnice, razčlenjene v odnosu do treh oseb presvete Trojice.
Oče, Sin in Sveti Duh so osebe. Tri osebe presvete Trojice. Sveta Trojica torej naj ne bi bila oseba, kajti med krščanskimi bogovi je status boga-osebe priznan samo Očetu, Sinu in Svetemu Duhu. Sveta Trojica niti bog ne bi smela biti. Tudi bogovi so v krščanstvu "samo" trije: Oče, Sin in Sveti Duh.
Je Sveta Trojica morda poimenovanje za skupnost Očeta, Sina in Svetega Duha (nekako tako, kot "sedem veličastnih")? Skupnost seveda ne more biti bitje, niti oseba, niti človek, pa tudi bog ne.


40. Zakaj je razodetje božjega imena pomembno?
Z razodetjem svojega imena Bog dá spoznati bogastva, ki jih vsebuje njegova neizrekljiva skrivnost: on edini je vedno bivajoči. On presega svet in zgodovino. On je ustvaril nebo in zemljo. Je zvesti Bog, vedno blizu svojemu ljudstvu, da bi ga reševal. Je nadvse svet, "bogat v usmiljenju" (Ef 2, 4), vedno pripravljen odpuščati. Je duhovno, presegajoče, vsemogočno, večno, osebno, popolno Bitje. Je resnica in ljubezen.

"Bog je neskončno popolno bitje, ki je presveta Trojica" (sv. Turibij iz Mongroveja).
(O tem, kako ljubeč, usmiljen, pravičen in pošten da je bog Oče, se je najbolje pozanimati v Svetem pismu - kogar ne prepriča že samó na tisoče od lakote in žeje vsak dan umrlih otrok po vsem svetu).
Kar se pa omembe boga, "ki je Sveta Trojica" tiče: edini vedno bivajoči? Razodetje svojega imena? Je potemtakem Sveta Trojica Jahve - toda, Sveta Trojica ni svojega imena razodel(a) nikomur? Dejstvo pa je, da je po tej razlagi Sveta Trojica bitje-bog, ne pa poimenovanje za skupnost Očeta, Sina in Svetega Duha.


46. Kaj nam Jezus Kristus razodeva o Očetovi skrivnosti?
Jezus Kristus nam razodeva, da je Bog "Oče", ne samo, ker je stvarnik vesolja in človeka, ampak predvsem zato, ker večno rojeva v svojem naročju Sina, ki je njegova Beseda, "odsvit njegovega veličastva in podoba njegovega bistva" (Heb 1, 3).
Marija je bržčas nekega drugega, čeprav nič manj hudobnega Jezusa rodila.
Torej, Jezus Kristus je Jahvejeva Beseda in nam to seveda razodeva med svojim večnim rojevanjem v očetovem naročju. Se pravi, da so tudi "bodi vesoljni potop! Pomrejo naj vsi egiptovski prvorojenci!" itd, besede, ki delujejo v Jezusovem imenu, saj so Jezus osebno.


47. Kdo je Sveti Duh, ki nam ga razodeva Jezus Kristus?
Sveti Duh je tretja oseba presvete Trojice. Je Bog, prav isti Bog z Očetom in Sinom. "Izhaja iz Očeta" (Jn 15, 26), ki je kot počelo brez počela, izvir vsega troedinega življenja. Izhaja tudi iz Sina (Filioque) zaradi večnega daru, ki ga Oče naklanja Sinu. Poslan od Očeta in učlovečenega Sina, Sveti Duh vodi Cerkev "k spoznanju vse resnice" (Jn 16, 13).
Vse to blebetanje, katerega namen je izključno blebetanje sámo, čeprav je po svoje komično, postaja že moreče.


48. Kako Cerkev izraža svojo trinitarično vero?
Cerkev izraža svojo trinitarično vero tako, da izpoveduje enega Boga v treh osebah: Očeta in Sina in Svetega Duha. Tri božje osebe so en Bog, ker je vsaka izmed njih istovetna s polnostjo ene same in nerazdeljive božje narave. Tri božje osebe so stvarno različne med seboj edinole v odnosih, ki postavljajo te osebe v medsebojno razmerje: Oče rojeva Sina, Sin je rojen od Očeta, Sveti Duh izhaja iz Očeta in Sina.
Različne sicer "edinole v...", vsekakor pa so različne. Gre za tri med seboj različne božje osebe. Za posameznike, ki se drug z drugim pogovarjajo in za posameznike, ki jim niso znane iste stvari (Jezus: »Oče, odpusti jim, ...«); (Jezus: »Moj Bog, moj Bog, zakaj si me zapustil?«); (Po krstu je Jezus takoj stopil iz vode, in glej, odprla so se mu nebesa. Videl je Božjega Duha, ki se je spuščal kakor golob in prihajal nadenj. In glej, glas iz nebes je rekel: »Ta je moj ljubljeni Sin, nad katerim imam veselje.«); ...(Jezus: "Za tisti dan in uro pa nihče ne ve, ne angeli nebeški, ne Sin, edini Oče sam.").

Razlagati, da so "tri božje osebe en bog, ker je vsaka izmed njih istovetna s polnostjo ene same in nerazdeljive božje narave", je enako kot bi bilo razlagati, da so tri človeške osebe en človek, ker je vsaka izmed njih istovetna s polnostjo ene same in nerazdeljive človeške narave (slika spodaj).


za povečavo kliknite na sliko



49. Kako delujejo tri božje osebe?
Božje osebe, ki so neločljive v tem, kar so, so neločljive tudi v tem, kar delajo: Trojica ima eno samo in prav isto delovanje. Toda v enem samem božjem delovanju je vsaka oseba navzoča glede na svojski način, ki ji je lasten v Trojici.
...
52. Kdo je ustvaril svet?
Oče, Sin in Sveti Duh so eno samo in neločljivo počelo svetá, tudi če delo stvarjenja sveta posebej pripisujemo Bogu Očetu.
Tudi Sin in Sveti Duh sta soustvarjala svet? Kako je pa z vesoljnim potopom? Pa s pomori prvorojenih otrok? Pa z vsemi ostalimi zločinskimi hudodelstvi, ki jih tudi posebej pripisujemo Očetu? Vsekakor bi bilo zanimivo izvedeti, kakšen je bil svojski način delovanja Sina in Svetega Duha v omenjenih zločinih. Kot že rečeno, je namreč (po Kompendiju, gl. 46) Jezus "Jahvejeva Beseda".
Neposreden odgovor izgleda takole (Kompendij, gl. 49):
"Božje osebe, ki so neločljive v tem, kar so, so neločljive tudi v tem, kar delajo".


137. Zakaj sta poslanje Sina in Duha neločljivi?
V nerazdeljivi Trojici sta Sin in Duh različna, vendar neločljiva. Od začetka do dovršitve časa, namreč, ko Oče pošlje svojega Sina, pošlje tudi svojega Duha, ki nas zedinja s Kristusom v veri, da moremo kot posinovljeni otroci klicati Boga "Oče" (Rim 8, 15). Sveti Duh je neviden, vendar ga spoznavamo po njegovem delovanju, ko nam razkriva Besedo in ko deluje v Cerkvi.
Ko je Sveti Duh "prišel nad" Marijo, da jo je "moč najvišjega" lahko "obsenčila", je Jezus bil neločljivo tam in deloval na svojski način? Koga je Jezus klical na križu, če so vsi trije nerazdeljivi? Pa predpekel ("pra-pekel"), kjer naj bi bil Jezus preždel tri dneve; se je takrat svet vrtel brez naših junakov? ...


45. Ali moremo skrivnost presvete Trojice spoznati samo s človeškim razumom?
Bog je sicer pustil sledove svojega troedinega bitja v stvarjenju in v stari zavezi, toda sveta Trojica kot najgloblja notrina božje Biti je takšna skrivnost, ki je nedostopna samemu človeškemu razumu in celo veri Izraela pred učlovečenjem Božjega Sina in poslanjem Svetega Duha. Takšno skrivnost nam je razodel Jezus Kristus, in je izvir vseh drugih skrivnostih.
Oziroma naravnost povedano, za pojasnitev neujemanja treh bogov z želenim monoteizmom, človeški razum ne zadostuje. "Skrivnost" je namreč nastala šele z vpeljavo Sina in Svetega Duha kot bogu Jahveju dodanima bogovoma. Zaradi povečanega števila gospodarjev neba in zemlje, se krščanstvo takó ne zna razglasiti za monoteistično religijo, ne da bi se izgovarjalo na človeku nedostopno skrivnost.



"Pravilni" odgovori na uvodno vprašanje:





 

© 200 ihteozaver | ihteozaver.blogspot.com